Le6nov kútik

O všetkom, čo ma zaujalo, k čomu som sa dopracoval a tiež o tom, čo ma absolútne nezaujalo a k čomu som sa zatiaľ nedopracoval.

Meno:
Miesto: Banská Bystrica, Slovakia

Sedím si a pozerám, kam sa to ten svet uberá. A pomaly mi dochádza, že mali Baigent, Leigh a Lincoln v Svätej krvi a svätom grále pravdu, rovnako ako bratia Wachovskí v Matrixe, či King vo svojej Temnej veži ...

streda, septembra 27, 2006

Blbnem ďalej - môj prvý PRO RODZ

Ako som už písal nedávno, kovové modely firmy Maisto ma chytili za srdce a nie-a nie pustiť. Čaru vytunovaných PRO RODZ som prepadol natoľko, až som to už nevydržal a šiel som si jeden kúpiť (znie to asi divne - pokiaľ bežný človek niečomu prepadne, tak bez toho nevie žiť, zháňa, syslí, suší, proste zhromažďuje; u mňa je to ale iné - premýšľam o tom, chodím dookola, obzerám a inak sa intelektuálne trýznim a keď sa mi už o tých autách aj snívalo, proste som to nezvládol). Keďže v mnou zvolenej hračkárni (toto slovo je inak moje obľúbené ešte z čias dávno minulých, a aj keď je to v dnešnej dobe už skôr archaizmus, používam ho rád - vyvoláva vo mne príjemne nostalgické spomienky) mali k dispozícii len dva modely, rozhodovanie 50 na 50 bolo relatívne vyrovnané :). Voľba padla na Dodge Challenger R/T Coupe z roku 1970.

PRO RODZ 1970 Dodge Challenger R/T Coupe
1970 Dodge Challenger R/T Coupe - ilustrácia


U rady PRO RODZ Metal Kit Model je to obal, čo predáva - nakoľko z modelu vidieť len karosériu, dva typy diskov a kus sedadiel. Keďže mám blízko ku výtvarnému umeniu a počítačovej grafike, viem si vychutnať pekné výtvarné riešenie čohokoľvek, krabíc a obalov nevynímajúc :). No a kombinácia červenej a modrej v sýtych odtieňoch, plus detaily krásne vytunených štvorkolesových tátošov - to musí chytiť aj toho najväčšieho motoristického ignoranta.

1970 Dodge Challenger R/T Coupe - krabica spredu


Krásna krabica v sebe ukrývala 49 dielov, všetky vo finálnej podobe, bez nutnosti ďalších úprav. Vyobrazenie kompletného obsahu je na zadnej strane. Stavbou ma sprevádzal jednoduchý obrázkový foto-návod a celý proces trval niečo okolo dvoch hodín. Niežeby to bolo také zložité, či problémové - proste som si to patrične vychutnal.

1970 Dodge Challenger R/T Coupe - hotový model


Dolaďoval som drobnučké nedostatky (dotretie farby na dieliku, odrezanie malého otrepu z lisovania, dolícovanie masky prednej kapoty atď.) a odmenou mi bol výstavný kus, ktorému chýba už len podstavček a môže zaujať čestné miesto v zbierke. Keďže krása tohoto tuniaka je práve v naleštenom chróme a preblýskanej karosérii, zvažujem aj vystavenie v pôvodnej krabici (utieranie prachu a dohováranie všetečným návštevníkom nepatrí práve k mojim najobľúbenejším činnostiam). K tomuto účelu som si zhotovil štítok, ktorý prekrýva priestor, kde pôvodne boli diely stavebnice a teraz zíva prázdnotou.

1970 Dodge Challenger R/T Coupe - hotový model

...

Ééé, ono to asi nie je úplne normálne, ale ja mám z toho dobrý pocit a to je dôležité. Veď koniec-koncov, kto kedy pochopí chlapov a ich hry?

Free Image Hosting at www.ImageShack.us  Free Image Hosting at www.ImageShack.us  Free Image Hosting at www.ImageShack.us  Free Image Hosting at www.ImageShack.us  Free Image Hosting at www.ImageShack.us  Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Menovky: ,